Oh ja, ik ging gezonder leven…

0 0 0 One comment

“Mamaaaaaa, ik heb honger”. Dit zinnetje hoor ik tig keer per dag. Tijd dus voor het standaard riedeltje over het verschil tussen honger en trek. Als we dat achter de rug hebben, is het tijd om mijn boterham met appelstroop troef in te zetten. We weten namelijk allemaal dat hongerige kinderen niet per se de leukste zijn. Al snel blijkt echter dat mijn meiden heel andere ideeën hebben over trek en hoe deze efficiënt te stillen. Kortom, het is nog even wennen hier dat gezonder leven..

En eerlijk? Ik geef ze geen ongelijk. Regelmatig betrapte ik mezelf deze week op hetzelfde gevoel. Zo’n licht knorrende maag als ik lekker achter mijn laptop zat bijvoorbeeld. En die boterham met appelstroop is dan ook niet het eerste waar ik zin in heb.

1

De leftovers van je dochters traktatie schransen… Guilty!

Story of my life. Ik ben een onverbeterlijke zoetekauw en hoe meer ongezonde zoetigheid ik eet, hoe minder trek ik in gezonde dingen heb. Een boterham smaakt nu eenmaal een stuk minder lekker als je net een reep chocola achter je kiezen hebt. Niet zo gek dus dat mijn meiden ook nog even moeten omschakelen (lees: luidruchtig protesteren).

Maar zoals jullie weten starten we 14 september met het Actify your Family programma (heb jij je al aangemeld??) dus ik kan mijn kop niet langer in de bak chips steken. De voorraadkasten zijn leeggegeten opgeruimd, de fruitschaal bezwijkt bijna onder zijn gewicht en er vallen geen kinderen meer flauw als er geen croissants zijn bij het ontbijt. Je moet tenslotte ergens beginnen..

2

Ik denk niet dat de meiden hier erg enthousiast van worden dus kom maar door met die tips voor een gezonde en lekkere broodtrommel!

Maar wat kun je nu precies verwachten van het Actify your Family programma? Meedoen is ontzettend simpel. Je meldt je aan voor de besloten Facebookgroep (hier) waar we 14 september met zijn allen starten. Hier volg je het vierweekse programma waarbij er elke week een ander thema centraal staat. Zo gaan we de eerste week aan de slag met het thema ‘Meer groenten’. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar groen is hier in elk geval niet de favoriete kleur bij het diner. Andere thema’s die aan de orde gaan komen zijn ‘Lekker zoet’, ‘Zonder pakjes en zakjes’ en ‘Minder vlees’. Toegankelijke thema’s dus die elke moeder zal herkennen. Tenzij jouw kinderen wel juichend alle kleuren van de regenboog eten. In dat geval nodig ik mezelf graag een keer bij jou uit om te leren van de master 😉

Als je meedoet met het programma ontvang je elke week opdrachten, recepten en tips en tricks binnen het thema. Ook kun je meedoen met de life feed van Claire van den Heuvel (van de easy peasy kookboeken) en natuurlijk gaan we elkaar enorm steunen. Want heus moms, ik heb er zin in maar dan wel samen met jou!

Dus wil jij back to basic samen met ons gezin? Meld je dan nu gratis aan voor het Actify your Family programma en download snel de MaaltijdMatch app. Tot de 14e!

* Dit artikel is een samenwerking met Actify

Fantastic Moms

Written by

    • Samantha
    • september 8, 2017
    Beantwoorden

    Gelukkig heb ik hier echte groente eters/liefhebbers hier… ze mogen ook graag een snoepje of koekje eten hoor, maar standaard gaan er snoeptomaatjes, komkommer of wortels mee in de lunchbox. Ook omdat er een ’s avonds lastig eet op het moment. Zo krijgen ze toch minimaal 50% van wat ze nodig hebben binnen. Verder geen unieke creaties met wraps of omeletten in de brooddoos hoor! Gewoon 2 volkoren boterhammen met worst of zoetigheid (afhankelijk waarmee ze ontbeten hebben)

    Pakjes en zakjes doen we niet aan, minder maar beter vlees/vis is het motto (minimaal 1x per week vegetarisch).

    Eigenlijk gaat het al jaren zo en is het gewoon ingesleten. Thank god nooit drama’s over wel/geen snoep of koek hier 🙂 wel genoeg andere drama’s hoor, maar die zal ik je besparen!

Leave a Comment