Suiker, er is geen kind die het niet lekker vindt. Hoe ga jij hiermee om?

0 0 0 One comment

Aangezien we hier al een hele tijd dagelijks onze ‘fantastic’ mom business delen, weten jullie na al die jaren behoorlijk wat van ons. Dat we altijd voor 22:00 uur in bed liggen bijvoorbeeld en dat onze kinderen gek van blijdschap worden van radijsjes en alfalfa op brood. En natuurlijk zijn onze nagels altijd perfect gelakt en bewegen we ons uitsluitend voort op een eenhoorn….

Ach, dromen mag altijd en dat doen we graag en veel. Maar als het erop aan komt is perfectie chronisch overschat wat ons betreft. Als de balans een keertje (of tien) de verkeerde kant uitslaat komen we heus wel in actie, maak je maar geen zorgen. 😉

Kinderen daarentegen (tenminste de onze) zijn een ander verhaal. Net als alle kinderen zijn ze dol op alles wat zoet, zoeter, zoetst is. Maar die (bij vlagen) schattige dames hebben nog niet geleerd om de grens te herkennen, al was hij een meter hoog en moesten ze er overheen klimmen. Geeft niks, want daar hebben wij zelf soms ook nog een piepklein beetje (kuch kuch) moeite mee. Maar feit blijft dat de suikerinname van Nederlandse kinderen zorgwekkend kan zijn. Daarom is dit zeker iets waar we bewust mee om proberen te gaan. Dat klinkt mooi, maar lastig is het ook want dit brengt ons direct op een van de moeilijkste dingen van opvoeden: CONSEQUENT ZIJN (insert dramatisch muziekje).

2

Iedereen die kinderen heeft zal het herkennen. Je geeft ze een vinger en binnen no time staan alleen je schoenen er nog. Dus na een zomervakantie lang stokbrood met lekkere smeersels duurt het twee weken voordat ze weer bruin brood lusten en niet gillend wegrennen als ze een banaan zien. Tja, ik geef het eerlijk toe. Wij worden ook niet heel opgewonden van een pond spruitjes als we net een reep chocola weggewerkt hebben..

6

Zeker nu de zomer eraan komt is het lastig om niet te snel te zeggen ‘Ja tuurlijk mogen jullie ijs, doe mij maar drie bolletjes’. En wat dacht je van de eeuwige strijd om ze genoeg te laten drinken als het warm is. Jup, de moeder die altijd met een waterfles loopt te leuren.. that’s me! Natuurlijk vinden de dames die gezellige pakjes sap duizend keer aantrekkelijker dan hun moeder en haar fles, snap ik. Maar dat daar vaak best wat suiker inzit, dat snap ik ook. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti suiker als het op mijn kinderen aan komt (en zeker niet voor mezelf hehe..) maar niet all day, every day.

Fijn dat Sourcy met ons meedenkt, want met het nieuwe Water met een Fruitsmaakje hebben we de best of both worlds te pakken. Bronwater met een fruit smaakje in een leuk pakje met Mickey, Donald of Pluto, maar geen bubbels, suiker, zoetstoffen, E-nummers en zuren die de tandjes kunnen aantasten. En laten we wel zijn, die bezoekjes aan de tandarts zijn al zenuwslopend genoeg.

4

Sourcy Water met een Fruitsmaakje bevat 0,1% (sinaasappel en banaan) tot 0,3% (aardbei) natuurlijk fruitaroma en verder is het puur water uit de Sourcy-bron in Bunnik. Ook wel eens lekker om de moeder te zijn die zegt ‘Ja, tuurlijk mag jij een pakje!’

Ben jij ook benieuwd naar de suiker inname van jouw kind? Sourcy ontwikkelde een handige draaischijf waarmee ouders kunnen zien hoeveel suiker er daadwerkelijk in een drinkpakje zit. De schijf bevat de meest verkochte A-merken pakjes drinken voor kinderen, die iedereen zal herkennen. De Suikerschijf deelt Sourcy uit tijdens de Wisseltruck Weken die op vrijdag 12 mei van start zijn gegaan. In winkelcentra en tijdens (sport)evenementen kun je je dan laten informeren over het suikergehalte van het favoriete drinkpakje van jouw kind en kun je natuurlijk de nieuwe Sourcy Water met een Fruitsmaakje proeven! Je kunt de Suikerschijf ook aanvragen via suikerschijf@sourcy.nl.

5

Wat zit er in de rugzak van jouw kind en hoe ga jij om met de dagelijkse suikerinname? Let us know!

* Dit artikel is een samenwerking met Sourcy

Fantastic Moms

Written by

  1. De oma van Juul verkoopt dit al een poosje in plaats van ranja !!! Bij Eetcafe De Halve Maan is het een hit hoor.

Leave a Comment