Review Flo Fladdermuis

0 0 0 No comments

Soms denk ik ‘hebben we nu nog niet genoeg spelletjes’? Maar mijn meiden denken over spelletjes hetzelfde als ik over chocola. There’s always room for more 🙂 En ik moet toegeven, er komt ook wel weer veel leuks voorbij. Zo ontvingen we van Ravensburger Flo Fladermuis. Een spelletje geschikt van 4-99 jaar. Mooi, kan ik gelukkig ook aaschuiven voor een potje..

flo2

Ik houd van spelletjes waarbij je niet eerst een gebruiksaanwijzing zo dik als ‘Oorlog & Vrede’ moet doorspitten en gelukkig maakt Flo het ons niet te ingewikkeld. Een beetje chagrijnig is dit vleermuisje wel maar he, dat ben ik ook als ik trek heb dus gauw aan de slag om Flo’s honger te stillen. Flo wil namelijk gevoerd worden. Om de beurt druk je op Flo’s tong om hem te voeren en je beslist zelf hoeveel je hem geeft (1,2 of 3 keer drukken). Maar zei ik al dat Flo een beetje veeleisend is?

floWant als je hem teveel geeft begint hij wild met zijn vleervleugeltjes te fladderen, en schrikt iedereen zich kapot. Voor elk hapje krijg je een edelsteen maar als Flo gaat fladderen lever je er eentje in en je voelt hem vast aankomen, degene met de meeste edelstenen wint.

Conclusie, een fijn spel dat gemakkelijk met meerdere kinderen gespeeld kan worden en vooral de hilariteit alom als Flo gaat fladderen is natuurlijk leuk. Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de bewegende vleugels van Flo wel een beetje beleid nodig hebben en mijn ervaring is dat niet elke vierjarige even voorzichtig is, de mijne in elk geval niet 😉 Een beetje assistentie is dus gewenst.

Flo Fladdermuis is zowel online als in de speelgoedwinkel verkrijgbaar voor ongeveer 29,99

Written by